• La International Social Housing Festival té com a objectiu debatre sobre els reptes en matèria d’habitatge social i aportar propostes de polítiques públiques que els solucionin
  • Tindrà lloc del 7 al 9 de juny a la Fira de Barcelona

La Fundació SALAS, com a entitat pertanyent a COHABITAC, participarà a la 4ª edició de l’International Social Housing Festival (ISHF) que tindrà lloc el propers 7, 8 i 9 de juny, aquest any, a la Fira de Barcelona.

Aquest esdeveniment és promogut per Housing Europe, la Federació Europea d’Habitatge Públic, Cooperativa i Social, i dels seus membres i aliats, presents en 25 països i que abasten 25 milions d’habitatges que comprenen l’11% del parc d’habitatges de la Unió Europea.

Fundació SALAS amb COHABITAC

En el marc del festival, la nostra entitat participa com a integrant de COHABITAC en l’organització d’una taula rodona de debat i en una visita guiada, el dia 8 de juny a les 18:45h, a les promocions Xaloc Terral, promogudes per la Fundació SALAS a Sant Pere de Ribes i Sitges, respectivament. Alhora, també s’habilitarà un stand per donar informació continua a tots els interessats.

La taula rodona de debat porta el nom de Provision of social and affordable housing by non-profits: a roadmap for Spain, esdeveniment coorganitzat amb ProVivienda (Madrid), associació que treballa pel dret a l’habitatge. Aquesta taula comptarà amb la participació de: Núria Lambea (doctora cum laude en Dret amb esment internacional, Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV), i la participació de Clúid Housing, organització benèfica sense ànim de lucre d’Irlanda que ofereix més de 10.000 habitatges assequibles i d’alta qualitat. Considerem que aquest fòrum és una excel·lent oportunitat per a intercanviar idees i experiències amb altres experts en el camp de l’habitatge i aprendre d’ells.

L’habitatge social al centre

El Festival Internacional de l’Habitatge Social té com a finalitat donar resposta a les grans qüestions que sorgeixen en l’àmbit de l’habitatge social, tant per aquells territoris que es plantegin com a repte ampliar el parc públic d’habitatge, com pels que, en canvi, se centren en rehabilitar-ho per oferir millors condicions de vida.

Per això, per una banda, es tindran en compte les veus de professionals de territoris que han impulsat polítiques públiques exitoses en el passat i, d’altra banda, s’exposaran noves propostes innovadores perquè els sistemes d’habitatge esdevinguin més igualitaris, ambientalment sostenibles i resilients.