El 26 d’abril la Comunitat de Madrid va signar amb CAMESA, la societat anònima formada per Fundació SALAS, SALAS i CARDONER GROUP les concessions per a promoure 278 habitatges de lloguer assequible a la capital.

Durant l’acte de signatura van estar presents Anna Valverde, Patrona y Vocal de la Fundació SALAS, i Alejandra Mora, Directora de Promoció Social de SALAS.

278 habitatges a 3 promocions

CAMESA serà l’encarregada de promoure, construir i gestionar els 278 habitatges de lloguer assequible que es promouran als municipis de Humanes, Torrejón de la Calzada y Velilla de San Antonio, comportant una inversió del voltant de 50 milions d’euros, en municipis on l’oferta de pisos en lloguer és gairebé nul·la.

Es preveu que les tres promocions rebin subvencions per part dels Fons Europeus Next Generation i que la seva entrega pugui realitzar-se l’any 2026.

Tres projectes del Plan Vive Madrid

L’acord entre la Comunitat de Madrid i Camesa s’emmarca en la tercera fase del Plan Vive Madrid, un projecte que té per objectiu promoure habitatge assequible a la capital mitjançant la fórmula de col·laboració publicoprivada.

Amb aquest aterratge a Madrid, Camesa, amb la Fundació SALAS al capdavant, lidera un projecte d’impacte, a llarg termini, en matèria d’habitatge assequible i social. Gràcies a les seves polítiques de reinversió, incloses a l’ADN de la Fundació, a partir dels 30 primers anys es retornarà a la societat el benefici que es generi, augmentant, així, el parc d’habitatge assequible.