Dissabte, 18 de maig s’ha celebrat l’acte de lliurament de claus a les persones adjudicatàries dels 40 habitatges amb protecció oficial en règim de lloguer de la promoció Famades ubicada a Cornellà de Llobregat.

Durant l’acte, els nous llogaters i llogateres de l’edifici Famades han rebut les claus de les seves noves llars. Ha estat al pàrquing del propi edifici, en un acte presidit per la Consellera de Territori de la Generalitat de Catalunya, Ester Capella;  el President de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve; el President de la Fundació SALAS, José Miguel Deus; i el Tinent d’Alcalde de Política Territorial i Habitatge de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, Antonio Martínez Flor. A més, l’acte ha comptat amb la presència de la Secretària d’Habitatge del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, Marina Berasategui; així com Lourdes Peregrina i M. Jesús Bordonado com a representants de l’Instituto de Crédito Oficial (ICO).

El president de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve, ha assenyalat durant l’acte de lliurament de claus que “aquesta promoció d’habitatges de lloguer social és el resultat d’un treball exemplar de col·laboració públic-privada. Pel costat privat tenim COHABITAC, la coordinadora de fundacions promotores i gestores d’habitatge social de lloguer a Catalunya que engloba a la Fundació SALAS, promotora d’aquests habitatges i a la Fundació Nou Lloc, gestora dels lloguers. Per l’altre costat l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, que ha cedit a les fundacions el sòl per tal que aquestes puguin construir aquests 40habitatges i gestionar els seus lloguers socials.” A més, ha afegit que “ aquest projecte ha estat possible també gràcies a l’ICO, l’Agencia de l’Habitatge, la Generalitat de Catalunya i la Unió Europea a través dels Fons Europeus de recuperació Next Generation. que en faciliten el seu finançament i subvenció.”.

Seguidament, el president de la Fundació SALAS, José Miguel Deus, ha remarcat que “aquest edifici forma part d’un projecte més gran que estem implantant a tota Catalunya. Un exemple d’un model de desenvolupament de col·laboració públic-privada que ens ha permès posar al mercat uns habitatges amb unes condicions i qualitats excepcionals, tant pel que fa a materials com a la seva doble qualificació energètica AA i a un preu molt assequible de 7,50€/m2. Un èxit que repetirem aquí a Cornellà a principis del 2025 amb el lliurament de la promoció Soler i Cortada amb 53 habitatges nous de lloguer social”.

Per part seva, Antonio Martínez Flor, tinent d’alcalde de Cornellà, ha assegurat que “l’accés a un habitatge digne és l’enfocament principal de la política municipal d’habitatge de la ciutat”. El tinent d’alcalde ha explicat que l’Ajuntament està impulsant el Pla Local d’Habitatge i està “forjant acords amb entitats supramunicipals i promotors privats que també estiguin compromesos amb la promoció d’habitatge social”.

La Consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella, ha subratllat que “és essencial garantir els consensos necessaris per a assegurar el dret a l’habitatge”. Capella ha afegit que “la promoció Famades és un gran exemple de la col·laboració públic-privada entre administracions i entitats del tercer sector”.

Model de col·laboració públic-privada

L’edifici Famades és un projecte impulsat a la localitat gràcies a una col·laboració públic-privada entre l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, que ha realitzat una concessió administrativa per als propers 53 anys, que és alhora, prorrogable fins a un màxim de 75 anys, a la Fundació SALAS com a promotora i a la Fundació Nou Lloc que gestionarà els lloguers, amb l’objectiu d’impulsar habitatge social de lloguer i facilitar-ne l’accés a la població del municipi.

La promoció és, alhora, un projecte subvencionat per l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya i  per la Unió Europea a través dels Fons Europeus Next Generation. A més,  també  compta amb el finançament de l’Instituto de Crédito Oficial (ICO).