Betevé va emetre el dijous, 2 de maig, un reportatge sobre l’inici de les obres dels 44 habitatges HPO en règim de lloguer que han impulsat la Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc, constituïdes en una UTE, en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona al barri del Raval de Barcelona, entre el carrer Sant Rafael i el carrer Sant Martí.

Els habitatges, que disposaran d’ 1 o 2 dormitoris, també destaquen per comptar amb un alt nivell de qualificació energètica (AA), fet que permetrà beneficar-se d’un major estalvi, major confort i menors emissions de CO2 per a protegir el nostre planeta.

La planta baixa de l’edifici, de més de 650 m2 construïts, preveu un local municipal, 44 trasters de 4-5 m2 cadascun, i consergeria.

Model de col·laboració públic-privat

La Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc, constituïdes en una UTE, junt amb l’Ajuntament de Barcelona, van signar el 8 de maig el dret de superfície per aixecar aquesta promoció de 44 habitatges de lloguer social al barri del Raval de Barcelona.

Mitjançant aquest dret de superfície que l’Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació de l’Ajuntament de Barcelona ha realitzat a les fundacions per als propers 99 anys, la Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc, constituïdes en una UTE, son les responsables de promoure l’edifici, sent aquesta última, a més, l’encarregada de gestionar els lloguers.

En el reportatge de BTV, Manel Rodríguez, director general del Grup SALAS, explica que “l‘Ajuntament ha cedit l’ús del sol però en conserva la titularitat. Construïm al nostre risc, financem i ens endeutem nosaltres”.

La inversió estimada per aquest projecte és de sis milions d’euros aproximadament i ha comptat amb el finançament de la Unió Europea a través dels fons europeus de recuperació Next Generation.

Una promoció del Conveni ESAL

Aquesta és una promoció emmarcada en el pla del Conveni ESAL, el qual, signat al 2020, té com a objectiu assignar solars públics a entitats sense ànim de lucre perquè aquestes ampliïn el parc d’habitatge social de Catalunya.

Com accedir a un d’aquests habitatges

Els beneficiaris dels pisos de lloguer hauran d’estar inscrits al Registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial de Barcelona.

NOTA: Es pot visualitzar el reportatge complert de Betevé en el següent enllaç:  En marxa al Raval una promoció de 44 habitatges de lloguer social que farà néixer una plaça