La Fundació SALAS s’encarrega de promoure Edifici Àgora en el nou barri de la Sínia, a Martorell. És per això que, a continuació, s’explica el perquè del seu nom, juntament amb el d’Edifici Atrium, que està situat en el mateix barri i que promou també la Fundació SALAS.

El nom d’Edifici Àgora fa referència a la forma de “dónut” que poseeix l’edifici. Amb un pati central que té la voluntat de ser el nucli funcional, aquest concentrarà les circulacions principals, els vestíbuls d’entrada, etc. i gaudeix d’un important protagonisme a la promoció. De fet, l’àgora era, precisament, la plaça pública on es congregaven els ciutadans a les ciutats de l’Antiga Grècia, un espai de trobada per a la cultura, el comerç i la política.

Per la seva part, Edifici Atrium, situat també en la zona de la Sínia, també pren el seu nom en referència a la forma de l’edifici. Atrium és la paraula llatina referida a l’atri, pati principal d’alguns temples i cases romanes. En concret, Edifici Atrium seran 130 habitatges promoguts per la Fundació SALAS i de les quals Fundació Nou Lloc gestionarà el lloguer.

Per més informació:

Ajuntament de Martorell: 93 775 00 50 · rmoya@martorell.cat (Raquel Moya)