La Ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha visitat avui, 28 de juny, Xaloc, la promoció de 43 habitatges de lloguer social impulsada per la Fundació SALAS en el municipi de Sant Pere de Ribes.

Durant la visita, de caràcter institucional, la Ministra ha pogut veure els pisos de Xaloc, les zones comunes i els voltants de la promoció.

Xaloc: l’exemple idoni de col·laboració publicoprivada

La promoció Xaloc ha estat possible seguint la fórmula de la col·laboració publicoprivada entre l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, a través de la cessió del dret de superfície a 75 anys, i la Fundació SALAS com a promotora del projecte.

A més, Xaloc ha comptat amb una subvenció de la Generalitat de Catalunya i els finançaments del Institut Català de Finances i dels fons Next Generation.

Una promoció amb la màxima qualificació energètica

Xaloc disposa de la qualificació energètica AA, la màxima possible atorgada per l’Institut Català d’Energia (ICAEN), obtinguda per comptar amb instal·lacions d’eficiència energètica com plaques solars fotovoltaiques, aerotèrmia per a la producció d’aigua calenta sanitària i climatització, i, entre altres, gelosies per a evitar el sobreescalfament de la façana.