Dimecres 9 de febrer de 2022 s’ha celebrat l’acte de col·locació de la primera pedra de l’edifici Xaloc, la nova promoció de 43 habitatges de lloguer assequible amb protecció oficial en el nucli de les Roquetes (Sant Pere de Ribes). Un edifici promogut per Fundació SALAS amb el suport de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, del qual gestionarà el lloguer Fundació Nou Lloc.

L’acte presidit per l’alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, i la patrona de la Fundació SALAS, Clara Muñoz, ha comptat amb la presència del secretari d’Habitatge i Inclusió Social de la Generalitat, Carles Sala i el president de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve, entre altres assistents.

L’edifici se situa en la Ronda Masia Nova 50-56, eix principal del nucli de les Roquetes. Amb pisos de 2 i 3 dormitoris i amb superfícies útils d’entre els 56 i els 74 m², tots els habitatges comptaran amb terrassa o pati. La promoció disposarà també de places d’aparcament i trasters a planta semisoterrani. Xaloc se situa sobre una parcel·la de titularitat pública municipal i, a més, es tracta d’una promoció que compta amb el suport i subvenció de la Agència de l’Habitatge de Catalunya.

L’acte de col·locació de primera pedra suposa l’inici oficial de la construcció de l’edifici Xaloc. Aquest ha començat amb uns parlaments en el solar. Clara Muñoz, com a patrona de Fundació SALAS, afirmava que “És un moment de molta satisfacció perquè aquests habitatges responen a una demanda social, que existeix tant a Sant Pere de Ribes com a tota Catalunya”. A més, recordava que la col·locació d’aquesta primera pedra és el resultat de més d’un any de treball i un bon exemple de col·laboració publicoprivada.

Per part seva, el secretari d’Habitatge i Inclusió Social de la Generalitat, Carles Sala, ha comentat que “al nostre país tenim una necessitat evident d’habitatge i si pot ser en lloguer assequible o social millor”. De fet, Carles Sala aprofitava també per felicitar a l’Ajuntament per l’elecció de les Fundacions, assegurant que aquestes promotores socials desenvolupen habitatges de qualitat i posava com a exemples les dues promocions que Fundació SALAS ha impulsat a Sitges (Terral i Marinada) i una promoció a Badalona impulsada per la Cooperativa Arauca, en tots casos habitatges que gestionarà en un futur Fundació Nou Lloc. A més, posava de manifest els beneficis de promoure amb fundacions i és que “una vegada la promoció comença a donar rendiment, les fundacions estan obligades a revertir els seus beneficis en la construcció de nou habitatge”.

Abigail Garrido, alcaldessa de Sant Pere de Ribes, posava especial èmfasi en el fet que “des de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes tenim un compromís ferm en donar sortida a una de les necessitats més agudes que sofreix el municipi, la comarca i aquest país, com és la necessitat d’habitatge. En aquesta línia de compromís amb el dret de l’habitatge, perquè moltes famílies puguin tirar endavant els seus projectes vitals, avui posem la primera pedra de la primera promoció d’habitatge de lloguer assequible amb protecció oficial”.

Per deixar constància de l’acte, l’alcaldessa Abigail Garrido, juntament amb el secretari d’Habitatge i Inclusió Social, Carles Sala, la patrona de la Fundació SALAS, Clara Muñoz, i el president de Fundació Nou Lloc, Pere Esteve; han signat el diploma i l’han col·locat dins de la càpsula afegint també les monedes de curs legal i els diaris del dia. A continuació, s’ha realitzat l’enterrament de la càpsula amb la participació dels assistents.

Para más información: