Aquesta setmana diferents autoritats autonòmiques i estatals han visitat la promoció d’habitatge social, Terral, situada a Sitges.

Avui, dijous, 15 de desembre, han assistit la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez; el secretari general d’Agenda Urbana i Habitatge, David Lucas Parrón; el director general de SEPES, Fidel Vázquez; i la delegada de govern, Maria Eugènia Gay. En aquest cas han estat acompanyats del president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez; el president de la Fundació Nou Lloc i de COHABITAC, Pere Esteve; el patró delegat de la Fundació SALAS, José Miguel Deus; el president de la Fundació Família i Benestar Social, Josep Maria Puig; l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell; la regidora d’Habitatge i Serveis Socials, Júlia Vigó; i el regidor d’Urbanisme, Eduard Terrado.

El dimarts, 13 de desembre, van ser presents la secretària d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Marina Berasategui, i el director de Promoció d’Habitatge de Catalunya, Albert Toledo. Al costat d’ells van ser presents, també, el president de la Fundaciió SALAS, Manel Rodríguez; el president de la Fundació Nou Lloc i de COHABITAC, Pere Esteve; la directora de Promoció Social de la Fundació SALAS, Clara Muñoz; el director tècnic de la Fundació Família i Benestar Social, Sergi Estrella; l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i la regidora d’Habitatge i Serveis Socials de l’Ajuntament de Sitges, Júlia Vigó.

Durant totes dues visites als habitatges de Terral, els assistents han presenciat una demostració de com funciona el sistema d’aerotèrmia del qual disposa la promoció. Una explicació que ha dut a terme el president de SALAS GREEN POWER, Ángel Pérez, amb objectiu de donar a conèixer a les autoritats els avantatges d’aquest sistema d’eficiència energètica.

Terral ha estat possible gràcies a la col·laboració publicoprivada entre l’Ajuntament de Sitges, la Fundació SALAS com impulsadora de la promoció, i les fundacions gestores dels lloguers socials: la Fundació Nou Lloc i la Fundació Família i Benestar Social (FIBS).

En particular, la promoció Terral la componen 4 edificis que sumen 62 habitatges, les quals compten amb entre 2 i 4 dormitoris i disposen de capacitat per a fins a 5 persones. A més, tots els habitatges compten amb espais exteriors (terrasses o patis), places d’aparcament i traster. En si, Terral compta amb qualificació energètica AA, la màxima qualificació energètica existent.

105 habitatges de lloguer social a Sitges

Terral és la segona promoció d’habitatge social que la Fundació SALAS impulsa a Sitges i que es lliura enguany.

Als 62 habitatges de lloguer social de Terral, han de sumar-se les 43 que conformen Marinada, la promoció de lloguer social lliurada al maig d’aquest mateix any. En total, la Fundació SALAS ha lliurat 105 habitatges de lloguer social a Sitges aquest 2022.

Terral: un exemple de col·laboració publicoprivada

Terral és el resultat de la col·laboració publicoprivada entre l’administració pública i les fundacions sense ànim de lucre.

L’Ajuntament de Sitges, per part seva, ha cedit un dret de superfície a la Fundació SALAS, qui s’ha encarregat de desenvolupar la promoció. A més, Terral ha estat subvencionada pel Pla Estatal d’Habitatge 2018 – 2021 i ha comptat amb el finançament de la banca ètica Triodos Bank. Ara, seran la Fundació Nou Lloc i la Fundació Família i Benestar Social, les qui s’encarregaran de la gestió dels lloguers durant 75 anys.

Gràcies a aquesta col·laboració, Terral ha pogut lliurar-se en menys de 30 mesos a Sitges, un dels municipis amb major dificultat per a trobar habitatge a preus assequibles.

Així mateix, en tractar-se, les nostres fundacions, d’entitats sense ànim de lucre, el 30% del benefici que es generi de l’explotació es revertirà íntegrament a construir nou habitatge social.