• Es tracta d’un projecte resultant de la col·laboració entre l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, la Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc.

Divendres 14 de juliol, s’ha celebrat l’acte d’entrega de claus a les primeres famílies residents als 43 habitatges de lloguer social que la Fundació SALAS ha promogut a Sant Pere de Ribes.

Xaloc, un projecte que va néixer amb objectiu de facilitar l’accés a l’habitatge a la població del municipi, és resultat de la col·laboració publicoprivada entre l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, qui va realitzar una cessió del dret de superfície per als propers 75 anys, la Fundació SALAS, com a promotora de la promoció, i la Fundació Nou Lloc, qui s’encarregarà de la gestió dels lloguers.

Durant l’acte, el President de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve, acompanyat de la Directora de la promoció i Patrona de la Fundació SALAS, Clara Muñoz, i el Secretari i Patró de la Fundació SALAS, José Miguel Deus, han fet entrega de les claus a les famílies llogateres que, ara, podran beneficiar-se d’uns lloguers a preus assequibles. També han estat presents a l’acte d’entrega de claus l’Alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, i la Regidora d’Habitatge, Ana Herrera.

La promoció, que ha comptat amb una subvenció de la Generalitat de Catalunya i el finançament del Institut Català de Finances, compta amb habitatges de 2 i 3 dormitoris, tots ells amb terrasses o patis, a més de places d’aparcament i trasters en el mateix edifici. Xaloc destaca, també, per comptar amb la màxima qualificació energètica possible: l’AA: obtinguda per incorporar instal·lacions d’eficiència energètica com plaques solars fotovoltaiques, aerotèrmia i gelosies i cossos sortints que permeten el control solar.

Més sobre la Fundació SALAS

La Fundació SALAS és una entitat sense ànim de lucre nascuda l’any 2004 i homologada per la Generalitat de Catalunya com a Promotora Social, que té com a objectiu posar al mercat habitatges a preus assequibles per tal de donar resposta a una demanda social no satisfeta, tant en règim de venda com de lloguer.

En aquest sentit, la Fundació SALAS desenvolupa promocions d’edificis d’obra nova en col·laboració amb l’administració pública. Els habitatges socials, a preus assequibles, estan dissenyats tenint en compte criteris de sostenibilitat, per tal de reduir l’impacte mediambiental, i d’accessibilitat, garantint que totes les persones puguin fer vida en els mateixos.

En l’actualitat, la Fundació SALAS ha fet entrega de 105 habitatges de lloguer social a preus assequibles i, només en aquest 2023, prepara l’entrega de 303 pisos més. Alhora, estudia nous projectes que permetin seguir ampliant el parc públic d’habitatge de Catalunya.

Notícies relacionades: Sant Pere de Ribes ha entregat les claus de la primera promoció d’habitatge públic (Canal Blau)