El diari El Confidencial ha entrevistat a Manel Rodríguez, soci director del grup SALAS i expresident de la Fundació SALAS. En aquesta entrevista, s’ha posat de manifest que Fundació SALAS “acaba d’entrar per la porta gran a Madrid en haver estat l’empresa que ha concorregut a més lots del pla de col·laboració públic-privada d’Isabel Díaz Ayuso”. Per tant, es preveu que Fundació SALAS aconsegueixi promoure habitatge social i assequible a Madrid.

Durant l’entrevista, Manel Rodríguez comenta que vol impulsar des del Grup SALAS el que els anglosaxons diuen una housing association, una plataforma d’abast nacional bolcada en l’habitatge assequible i centrat en la inversió d’impacte social. Per a dur-ho a terme, compta amb les credencials d’haver promogut ja 3.500 llars protegides a Catalunya i de destinar tots els anys el 5% dels beneficis de la seva companyia a la Fundació SALAS, bolcada a aixecar llars socials. La seva convicció és tal que, en alguna entrevista, ha arribat a dir que quan promou habitatges socials ho fa a cost, sense marge.

Entre altres temes, Manel Rodríguez ha defensat la fórmula de col·laboració públic-privada que segueix la nostra Fundació i ha exposat algunes de les millores que caldria implantar en l’àmbit de l’habitatge per a augmentar la promoció d’habitatge social i assequible.

“Amb la Fundació ens centrem en el desenvolupament de l’habitatge més social. Si es mantenen ajudes públiques i es mantenen préstecs tous canalitzats a través de l’ICO, o del Institut Català de Finances, podem generar promocions amb entitats sense ànim de lucre que no necessiten grans aportacions de capital. Aquestes entitats tenen un avantatge més: els 25 o 30 primers anys ens dediquem a pagar el préstec hipotecari, però, a partir de l’any 30, en el cas de la Fundació, aquest lloguer es destina íntegrament a generar nous habitatges socials”, explica Manel Rodríguez.

La Fundació SALAS a Madrid

Després de presentar-se a la candidatura del Plan Vive III de la Comunitat de Madrid, es preveu que la Fundació SALAS aconsegueixi, en els pròxims anys, un paper en l’àmbit nacional amb objectiu de promoure habitatge social i assequible per tot el territori espanyol.

Notícia completa a:

“Hem perdut una oportunitat d’or per a fer habitatge social amb tipus al zero” – El Confidencial