Dissabte 17 de desembre ha tingut lloc el lliurament de claus de Terral, la promoció d’habitatge social situada a Sitges que ha impulsat la Fundació SALAS.

Terral, en si, compta amb 63 habitatges: 62 que estan destinats a lloguer social i un que passa a mans de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sitges.

La promoció ha estat possible gràcies a la col·laboració publicoprivada entre el consistori de Sitges, la Fundació SALAS, impulsora del projecte, i les entitats Fundació Nou Lloc i Fundació Família i Benestar Social, que gestionaran durant 75 anys els lloguers.

A l’acte han estat presents el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez; el patró delegat de la Fundació SALAS, José Miguel Deus; el president de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve; el president de la Fundació Família i Benestar Social, Josep Maria Puig; l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell; i la regidora d’habitatge, Júlia Vigó.

​​​​​​​Terral, situada al carrer Felip Font i Falp, consta de 4 edificis amb la màxima qualificació energètica (AA). Els pisos de 2, 3 i 4 habitacions, compten, tots ells, amb zones exteriors, plaça d’aparcament i traster.

Terral: una mostra de col·laboració publicoprivada

Terral és el resultat de la col·laboració publicoprivada entre l’Ajuntament de Sitges, la Fundació SALAS, la Fundació Nou Lloc i la Fundació Família i Benestar Social.

L’Ajuntament de Sitges ha cedit un dret de superfície a la Fundació SALAS, qui s’ha encarregat d’impulsar la promoció. Ara, seran la Fundació Nou Lloc i la Fundació Família i Benestar Social les encarregades de gestionar els lloguers els pròxims 75 anys. Terral, a més, ha estat subvencionada pel Pla estatal de l’habitatge 2018 – 2021 i ha comptat amb el finançament de la banca ètica Triodos Bank.

Gràcies a aquesta col·laboració, s’ha pogut lliurar la promoció en menys de 30 mesos a Sitges, un dels municipis amb el preu per metre quadrat més elevat del territori nacional. En concret, els lloguers de Terral ronden els 7 euros el metre quadrat, la meitat del que costen els lloguers al mercat lliure del municipi.

105 habitatges a Sitges al 2022

Als 62 habitatges de Terral lliurats aquest desembre, han de sumar-se els 43 habitatges de la promoció Marinada, també de lloguer social, que es van lliurar el mes de maig d’aquest mateix 2022. Així doncs, la Fundació SALAS ha lliurat 105 habitatges al municipi de Sitges aquest any.

En tractar-se, la nostra fundació, d’una entitat sense ànim de lucre, el 30% del benefici que es generi d’aquesta promoció es revertirà íntegrament a construir nou habitatge social.