Aquest divendres 17 de setembre al matí s’ha celebrat l’acte de col·locació la primera pedra d’Edifici Àgora, la nova promoció d’habitatges al nou barri de La Sínia de Martorell promoguda per la Fundació SALAS amb el suport de l’Ajuntament de Martorell. L’acte l’ha presidit l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; el regidor de Planificació Urbanística, Albert Fernández i el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez. Una comitiva composada per les autoritats i tècnics municipals, representants de la fundació i futurs propietaris dels habitatges ha visitat els terrenys per descobrir l’estat de les obres.

Edifici Àgora són 130 habitatges amb protecció oficial en venda situats en aquest nou entorn també en construcció, el sector del futur barri de La Sínia. Amb pisos d’1, 2, 3 i 4 dormitoris que compten amb terrassa, pati o solàrium, tots els habitatges disposen de plaça d’aparcament i traster, amb preus fixats per l’Agència Catalana de l’Habitatge on s’inclouen els impostos i despeses de notaria habituals en la compra de qualsevol habitatge.         Actualment més del 75% de la promoció està adjudicada i es continuen atenent a les persones interessades amb cita prèvia.

L’acte de col·locació de primera pedra, presidit per Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell, i Manel Rodríguez, president de la Fundació SALAS, s’ha iniciat amb els parlaments a la parcel·la número 4, a on s’ubicarà en un futur l’Edifici Àgora.

El regidor de Planificació Urbanística, Medi Ambient i Habitatge, Albert Fernández, ha donat la benvinguda als assistents i ha qualificat el dia d’avui com a  “el més important perquè seguim creixent”, interpel·lant als futurs propietaris presents a l’acte. Ha destacat que “Martorell sempre històricament ha sigut un municipi que ha apostat per l’habitatge social”, i que “des del govern municipal es continua apostant per l’objectiu que tothom tingui accés a l’habitatge”.

Tot seguit, Manel Rodríguez, president de la Fundació SALAS, ha fet una breu explicació del projecte i agraint a l’Ajuntament el camí que han fet junts tot  destacant que “Àgora és un edifici singular amb 130 habitatges de protecció oficial i s’ha impulsat en un temps rècord gràcies a la col·laboració i bona entesa entre la Fundació SALAS i l’Ajuntament”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell ha tancat els parlaments afirmant que “L’edifici Àgora és el primer edifici de protecció oficial, però no serà l’únic. A La Sínia, el 88% de la superfície serà espai públic”.

L’alcalde Fonollosa destacava que “just a la parcel·la del costat, també s’engegarà ben aviat la construcció de l’edifici Àtrium, un altre edifici de 130 habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, que tindrà un decalatge d’un parell de mesos respecte a l’edifici Àgora”.

Després s’ha procedit a la signatura del diploma i col·locació dels diaris del dia, les monedes de curs legal i una imatge de grup presa en el mateix moment de l’acte i s’ha realitzat l’enterrament de la càpsula amb la participació dels assistents.

Seguidament s’ha iniciat una passejada pel nou sector de la Sínia. Membres del consistori, representants de l’Associació de veïns del Torrent dels Llops, el patronat de la Fundació i alguns futurs propietaris, han començat aquest tomb pel sector a on s’ha explicat en detall el projecte d’urbanització, podent així visualitzar el que aviat serà un nou barri.

L’entrega d’Edifici Àgora està prevista pel segon trimestre de 2023, i el parc central i eix comercial està previst finalitzar a mitjans del 2022. En els pròxims mesos es començarà a edificar també una nova promoció de 130 habitatges en aquest cas de lloguer per donar resposta a la demanda d’habitatge amb protecció oficial en règim de lloguer, anomenat edifici Àtrium.

Un nou barri amb tots els serveis i un gran parc central com a pulmó

Els 130 habitatges amb protecció oficial d’Edifici Àgora formen part del nou projecte de desenvolupament del barri de La Sínia impulsat per l’Ajuntament, on es preveuen construir 1.100 habitatges, dels quals 770 seran de renda lliure i 330 habitatges amb protecció oficial promoguts per l’Ajuntament de Martorell.

La Sínia és nou barri a Martorell d’eixample residencial  d’habitatges, un gran parc central de 20.000 m2, un eix comercial, places, una zona d’oficines i serveis, una àrea per a vianants amb jocs infantils i una altra d’equipaments públics. Per tot plegat es pretén que aquest nou barri amb tots els serveis necessaris que crearà una nova àrea de centralitat a Martorell gràcies al gran parc central i a la creació d’una gran via i eix comercial.

El nou barri de La Sínia es connectarà amb la resta de Martorell amb 2 parades de bus urbà,  450 places d’aparcaments i sis punts de recàrrega de vehicle elèctric. Les obres d’urbanització es van iniciar fa 12 mesos i ja estan al 80% de la seva execució.

D’aquesta primera fase dels 130 habitatges amb protecció oficial en venda, el passat mes de juny es va procedir a la realització del sorteig per part de l’Ajuntament de Martorell, que va determinar l’ordre d’adjudicació d’aquests habitatges. En tractar-se d’una promoció impulsada des de l’Ajuntament de Martorell, s’ha prioritzat l’adjudicació als veïns del municipi inscrits com a demandants d’habitatges amb protecció oficial. En els pròxims mesos s’obrirà un nou procés d’adjudicació per la promoció dels 130 habitatges amb protecció oficial en règim de lloguer.

Per més informació:

Ajuntament de Martorell: 93 775 00 50 · rmoya@martorell.cat (Raquel Moya)