El dissabte 25 de març ha tingut lloc l’acte de col·locació de la primera pedra de la nova promoció que la Fundació SALAS impulsarà a Cubelles, amb el suport de l’Ajuntament, i de la qual gestionarà els lloguers la Fundació Nou Lloc.

L’acte commemoratiu ha comptat amb la presència del Conseller de Territori, Juli Fernández; la Secretària general d’Habitatge, Marina Berasategui; l’alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll; la regidora d’Habitatge, Alexandra Corvillo; el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez; la directora de la promoció i patrona de la Fundació SALAS, Clara Muñoz; el secretari i patró de la Fundació SALAS, José Miguel Deus; i el President de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve, entre d’altres assistents.

Durant la jornada, les autoritats, a més de col·locar la primera pedra de la promoció, han soterrat una capsula amb diferents objectes per deixar constància de l’esdeveniment. Entre aquests, el conseller de Territori, l’alcaldessa, el president de la Fundació SALAS i el president de la Fundació Nou Lloc han signat un diploma acreditatiu de l’acte, al que han sumat, dins la capsula, el diari del dia, una fotografia de les autoritats assistents, i unes monedes de curs legal.

El conseller de Territori, Juli Fernández, ha detallat que “la Generalitat aporta una ajuda econòmica de gairebé 6 milions d’euros per finançar el projecte i que pugui haver-hi una reducció de costos per tal que els preus del lloguer siguin més assequibles”.

L’alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, s’ha mostrat molt satisfeta per poder fer realitat la primera promoció d’habitatge públic al municipi. “Aquesta obra és una victòria per la vila que ajudarà a garantir el dret a l’habitatge dels nostres ciutadans i ciutadanes i afavorirà la regulació dels preus de lloguer del mercat”.

Per la seva part, el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez, ha destacat que “aquest edifici és el primer que fem a Cubelles i formarà part d’un projecte que estem implantant a tota Catalunya. La promoció de Cubelles és un exemple d’un model de col·laboració públic-privada que ens permetrà incorporar en el mercat uns habitatges de lloguer social amb unes condicions i qualitats excepcionals, tant pel que fa a materials com a la seva doble qualificació energètica AA+”.

En paraules del president de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve, “és un orgull i un plaer compartir aquestes experiències i projectes; tant amb l’Ajuntament que facilita l’accés al sòl, com amb la Generalitat que en facilita el seu finançament i subvenció. Amb aquesta col·laboració, podem posar al mercat habitatges socials per donar cobertura a les necessitats de la població”

Cubelles: 124 habitatges de lloguer social

El nou complex comptarà amb quatre edificis que, en conjunt, sumen 124 habitatges d’1 a 3 dormitoris, tots ells amb balcó o terrassa i amb plaza d’aparcament incloses en el preu dels lloguers, els quals està previst, variïn entre els 260 i 500 euros mensuals, aproximadament.

La nova promoció s’ubicarà a l’avinguda Onze de Setembre, nº74, entre els carrers Clot del Bassó i Rovira i Virgili i la seva finalització està prevista d’aquí a 18-20 mesos.